Volgers

27 mei 2007


Een poosje terug vond ik bij de groothandel een setje ecoline: vloeibare waterverf voor papier en karton. Ik kende het van de kleuterschool, waar we er vroeger de mooiste kunstwerkjes mee maakten. Omdat de doos waarin de flesjes ecoline licht beschadigd was, kon ik het voor een koopje meenemen en dus stond die doos zo in de kast te wachten op wat inspiratie.

Die inspiratie kwam nadat ik de weblog van Dawn: http://dawninskip.typepad.com/ weer eens bezocht had en zag hoe zij met waterverf heel leuke bloemen, letters en andere embellishments maakt van papier. Echt super leuk, en zo kwam het dat ik deze pinksterzondag lekker aan de slag ging met de ecoline!

De ecoline kan je op zo veel verschillende manieren verwerken, heerlijk om mee te werken en mijn hoofd zit nog vol andere ideeën die ik zeker binnenkort ga uitwerken. Ik ben dus lekker in de weer met de ecoline. Ik gebruik als ondergrond stevig aquarelpapier van een blok: het is zuurvrij 250 grams papier wat bestaat uit 50% katoen: het verwerkt heerlijk én ik weet zeker dat ik het straks veilig in het scrapbook kan gebruiken. Ik maak daarop (sms met behulp van een malletje, soms uit de hand) een tekeing met zwarte stift en daarna kleur ik het in met de ecoline. Als alles klaar is knip of snij ik het uit en verwerk ik het op een LO.

Hou de weblog de komende dagen dus goed in de gaten om het eindresultaat op Lo's verwerkt te zien... Wordt vervolgd!


4 opmerkingen:

Anoniem zei

Such beautiful work Tessa and the flowers are gorgeous... they are very addictive - you will be making lots more :) xx

Claudje zei

Tessa ontzettend leuk!!!

groetjes,
Clau

Unknown zei

Ziet er goed uit Tessa. Ik heb eigenlijk nog nooit van Ecoline gehoord. Ga er eens opletten....
Met mij gaat alles goed. Mis scrapaholic ook. Misschien dat we weer een keer kunnen komen croppen bij jou met de groep? Zal proberen om vaker op het Royal Lemon-forum te komen. Is het goed als ik de link van je site op mijn weblog zet?

Groetjes,
Syl

Tessa Tegendraads zei

Ja hoor Sylvia, dat is goed :-)