Volgers

06 januari 2011

The Packaging and Design Templates Sourcebook




Voor de bloglezers, die razendnieuwsgierig zijn hoe je aan die templates kan komen voor kei-leuke-snoezige doosjes... Ten eerste is Google natuurlijk je beste vriend. Daarnaast heb ik ooit een paar jaar geleden een geweldig boek kado gekregen: The Packaging and Design Templates Sourcebook. Het boek staat boordevol geweldige ideeën voor kaartjes, doosjes, tasjes en allerlei geweldige ideeën waar een scrapper wel wat mee kan. Ook zit er bij het boek een CD-Rom waarmee je, als je photoshop of een vergelijkbaar programma hebt, de templates kan uitprinten! Het gele boek (deel 1) heb ik dus al een tijdje in huis, deel 2 (de blauwe) staat in bestelling en ik kan niet wachten tot hij binnenkomt...



Maar mijn ervaring is, dat als je eenmaal een aantal doosjes heb gemaakt naar aanleiding van bestaande templates/ voorbeelden, het helemaal niet zo moeilijk meer is om zelf aanpassingen te doen aan een bestaande template of er zelf een te ontwerpen. Een kwestie van gewoon dóen en vooral niet bang zijn om het af en toe eens goed te verknallen.



Onmisbaar bij het maken van doosjes zijn natuurlijk een (snij)lineaal, mes, schaar, dubbelzijdig tape en rilmes (of achterkant van je mes). Maar ook is het fijn om een rekenmachine, passer en geodriehoek bij de hand te houden.

1 opmerking:

Miranda zei

Oh wat leuk zeg!!! Ik ga eens kijken!